Nieuws uit de Rotterdamse wijk Ommoord en omgeving

Persbericht: Architectuur- en Kunstwandeling Ommoord 28 september 2019

Vertrek: Romeynshof (Hendersonplaats-Ommoord)

Verzamelen: Bij het kunstwerk de Witte Bollen om 14.00 uur

De wandeling duur ca. ca. 2-2,5 uur. Bij elk kunstwerk wordt ca. 5-10 stilgestaan met een achtergrondverhaal over het werk en de kunstenaar. Er worden ca. 15 kunstwerken uit het totaal van ruim 30 in Ommoord bezocht en besproken. Bewonersstichting De Witte Bollen verzorgt haar zevende kunstwandeling door Ommoord. De wandeling wordt elke keer net even anders uitgevoerd, zodat ook eerdere deelnemers nieuwe dingen horen. Deze keer is de wandeling in samenwerking met de Bewoners Organisatie Ommoord, die op 14-21-28 september het 50 jaar Ommoord festival organiseert.

Peter Buisman, voorzitter van Stichting de Witte Bollen vertelt over de Ommoordse kunst in de buitenruimte aangevuld met historische, architectonische en maatschappelijke weetjes over de wijk Ommoord. De meeste kunst in Ommoord heeft vanuit de jaren zestig en zeventig een directe relatie met de gerealiseerde bebouwing. De wandeling eindigt ook weer bij de Romeynshof.

Deelnemers ontvangen een gedrukte kunstroute waarmee later ook niet bezochte kunstwerken in Ommoord nog eens opgezocht kunnen worden.

Deelname door tijdig aanwezig te zijn op de (start)locatie. Aan de deelname zijn geen kosten verbonden. De wandeling wordt financieel mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Gebiedscommissie Prins Alexander.

Informatie en vooraanmelding: Margo Odijk 06-44-766976

About admin